Masterclass
Zo vind je jouw niet te kopiëren tone of voice
Ook al zouden anderen dat wél graag willen
Want teksten die zó uitgesproken jou zijn dat ze in ’t koppie van je droompubliek blijven hangen – zoals ’t deuntje van Carnaval Festival in de Efteling - maken het vinden van de allerleukste klanten nét een stukje makkelijker.
Gaan we regelen voor maar 79 euro
In het echt ben je VET leuk. Maar dat komt in je copy nog niet helemaal over.
Je teksten voelen een beetje meh… Het is niet dat ze slecht zijn, maar om nou te zeggen dat ze eruit knallen. Hmm, niet echt. Ze zijn een beetje standaard. Staan vol met woorden die ook zoveel andere ondernemers om je heen gebruiken. En dat betekent helaas meestal ook: nietszeggend, serieus en misschien zelfs een beetje saai.
zonde man.
Want de klanten met wie jij het liefste werkt, zien niet altijd dat jij de perfecte match bent. De klanten die je nu hebt vind je misschien best prima. Maar ze zorgen er ook niet echt voor dat je ’s ochtends aan de slag gaat met energie alsof je al 10 Redbull hebt geklapt.
Je doet wel keihard je best voor die teksten en klanten
Zit je weer uren te zwoegen om iets op papier te krijgen. Alleen ben je er achteraf nog steeds niet écht happy mee. Het is het gewoon nét niet. Je persoonlijkheid en energie komen niet over. Klinkt je laatste post ook ineens totaaaaaaal anders dan je vorige. Wtf, je lijkt wel schizofreen.
Ben je zo’n bikkel die gewoon steady door blijft posten, dan merk je misschien dat je nauwelijks reacties of nieuwe volgers krijgt, waardoor je je steeds vaker afvraagt: waar de f*ck doe ik het eigenlijk voor? Misschien ben je inmiddels dat punt al voorbij en denk je: bekijk het allemaal maar en post je uit protest gewoon lekker helemaal niet.
Ik snap het.
Maar het kan écht anders.
De kunst is om schijt te hebben aan anderen en te doen wat jij wil en wat bij jou past
✨ Met een glasheldere positionering weet je precies hoe je jezelf wil presenteren
✨ Te veel willen voldoen aan de regeltjes blokkeert enorm. Helpt niet om lekker te schrijven zoals jezelf. Negeer dus vooral alles wat je ooit geleerd hebt over schrijven. Nou ja, bijna alles. Maar laat vooral ook het idee los dat jij en je teksten ‘professioneel’ moeten zijn – of whatever de f*ck dat ook is.
✨ Kijk niet te veel naar wat anderen schrijven, want zo ga je vanzelf hetzelfde klinken.
Krijg je straks dit soort geweldige berichtjes, net als ik
Je tone of voice hoeft niet perfect te zijn.
Hij hoeft alleen maar 100% JOU te zijn.
Yo, ik ben Puck
Tikkeltje opstandig, maar vooral altijd vol vuur. Ik schrijf al jaren uitgesproken en enthousiasmerende marketingteksten voor allerlei bedrijven en ondernemers. Van relatief onbekende eenpitters tot grote namen als Almhof en DubbelFrisss.
Natuurlijk schrijf ik ook veel voor mezelf. En daar krijg ik – sorry voor de ongegeneerde promo – best wel vaak complimentjes over. Het is bizar wat voor deuren mijn schrijfstijl al voor me heeft geopend.
Zo word ik gevraagd voor de allerleukste initiatieven en samenwerkingen met andere ondernemers en opdrachtgevers. En ik post niet eens veel. Zit niet de hele dag op LinkedIn, IG stories of in de DM. Maar wat ik online gooi, werkt. En dat komt voor een heel groot deel door m’n schrijfstijl. Iets waar ik jou ook mee kan helpen, als je m’n masterclass kijkt.
de masterclass is
héérlijk praktisch
Na 45 minuten heb je meerdere inzichten opgedaan waar je diezelfde dag nog mee aan de slag wil (en kan). Ik deel:
👀 Voorbeelden van ondernemers met een kenmerkende tone of voice – en waar ‘m dat precies in zit
👀 Wat er allemaal komt kijken bij (het ontwikkelen van) je tone of voice
👀 Een concreet stappenplan om jouw unieke schrijfstijl te vinden
👀 Tips om die stijl ook écht tot leven te brengen in je teksten
Voor 79 euries is hij all yours
dit kun je verwachten ná het kijken van de masterclass
Herkenbare, niet te kopiëren schrijfstijl
Niet één keer een sterke gelukstreffer, maar elke keer weer in diezelfde eigen stijl. Een schrijfstijl die zo herkenbaar is dat als je naam er niet bij zou staan, mensen nog steeds zouden zeggen: dit moet een tekst van [vul hier je naam in] zijn. Je valt op – mensen gaan het ook over jouw schrijfstijl hebben “die moet je volgen”.
Teksten die klikken – bij jezelf én je ideale publiek
Dat je je eigen teksten leest en voelt: Ohh yessss, dit is helemaal mij. En natuurlijk ook dat de mensen die jij het allerliefste zou helpen denken: jou moet ik hebben. Waar kan ik m’n geld naar overmaken?
Schrijven wordt (weer) makkelijker en leuker
Het gaat sneller. Soepeler. Het resultaat wordt beter. Dat maakt alles leuker. Je gaat misschien ook meer schrijven en posten (wat klanten vinden óók weer makkelijker maakt en je werk weer leuker en nou ja ga zo maar door).
Voor als je nog vragen hebt
-
Zeeeeeeker. Wat je ook aan marketing doet, je zal toch teksten schrijven voor je bedrijf! Van je website tot blogs, tot e-mails, tot podcast shownotes: het vraagt allemaal om copy (én een eigen tone of voice) 👀
-
In de 45 minuten die de masterclass duurt krijg je alle info die je nodig hebt. Daarna - of tijdens het kijken - is het een kwestie van het stappenplan uitvoeren. En natuurlijk heeeeeeeeel veel oefenen met schrijven.
-
Dat is dus precies het leuke aan dit alles: jij bepaalt zelf hoe jouw tone of voice klinkt. Bovendien is die van mij niet te kopiëren, dat was nou juist het doel van de masterclass 😜
-
Als je vanaf het begin al meteen aan de slag wil om jezelf op een bepaalde manier te positioneren, kan het zeker interessant zijn. In dat geval: go for it!
Ik denk wél dat je veel beter weet wat je wil én dat je sneller grotere stappen zet in je schrijfstijl als je eerst begint met überhaupt je marketing doen en de copywriting basics onder de knie krijgen. (Dan leer je ook dat dit een draak van een zin is die écht korter moet 😉 ). Aan de slag gaan met je schrijfstijl is dan een mooie volgende stap.
-
Als je hebt betaald kun je via het linkje in je mailbox meteen kijken. Zolang ik de masterclass verkoop kun je hem zo vaak kijken als je wil. Mocht dat niet meer zo zijn geef ik je natuurlijk een heads-up. Maar hey, laat hem niet liggen en ga gewoon lekker aan de gang 😊
Als ik de masterclass aanpas met nieuwe tips en inzichten, krijg je gewoon weer een nieuw linkje naar de vernieuwde masterclass! Je kan dus altijd de meest up-to-date versie kijken.
-
Dat weet je niet. Je tone of voice is ook niet goed of fout. Hij is vooral van jou. Bovendien blijf je hem ontwikkelen. De basis leg je met behulp van deze masterclass, maar je schrijfstijl verandert van tijd tot tijd met je mee.
Langer wordt ‘ie nie, deze pagina
Dus zul je hier toch écht moeten bepalen of je in ruil voor 79 euro wil dat:
👀 Je schrijfstijl éindelijk je positionering versterkt in plaats van afzwakt
👀 De juiste mensen zich aangetrokken voelen tot jouw teksten
👀 Schrijven voor je bedrijf steeds meer vanzelf gaat en daardoor ook (nóg) leuker wordt