paar dingen die je moet weten over mij

✌🏼 De telefoon neem ik op met “Hoi met Puck!” Maar vooruit, mijn achternaam is Koene.

✌🏼 Ik groeide op in het altijd gezellige Brabant. Zwierf daarna een tijdje rond in Amerika, Zuid-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland.

✌🏼 Riep heel hard dat ik nooit in Zaltbommel zou gaan wonen. Deed het toch (en zou nu niet anders meer willen).

✌🏼 Vond het werken in loondienst helemaal niks. Maar je raadt het al. Ik deed het toch. Vijf jaar lang zelfs (als communicatieadviseur, copywriter en content marketeer), maar alleen voor de vrijdagmiddagborrel en gezellige collega’s.

✌🏼 Verrassende hobbies? Natuurlijk! Vroeger was dat vooral gamen (FIFAAAAA). Tegenwoordig ga ik (echt waar) wel eens vissen.

Toch zijn er een aantal dingen in het leven waar ik geen grappen over maak

Eén daarvan is sport. Zo was ik in een vorig leven hockeydiva én voetbalhooligan.

PSV natuurlijk jóngûh

Het zal de liefde voor bier (zei ik bier? ik bedoel sport) wel zijn. Toch m’n poging tot fitgirl moeten staken. Kwam erachter dat ik te veel van eten hield: nóg iets dat ik nogal serieus neem.

Zet me op een berg ergens in Toscane met een bord verse spaghetti vongole en een glas op hout gerijpte, volle witte wijn, en ik ben gelukkiger dan een kind in Disneyland. Of in New Orleans, met een po’boy (effe Googelen) of bord vol gefrituurde mosselen, oesters en garnalen. Of met een sappige burger (mét bacon natuurlijk). Spareribs. Sterrendiner. Of… goed, we dwalen af.

Nummer drie?

Vrijheid

Ik leg het uit.

Toen ik veertien was kreeg ik een kaart van Loesje. Die van die grappige, sarcastische uitspraken weet je wel?. Die kaart heb ik nog steeds, want hij past na al die tijd nog steeds bij me.

Wat erop staat?

‘Ik doe gewoon wat mij niet verteld wordt’

Toen vond ik de tekst vooral grappig omdat ik dondersgoed wist dat ik een tegendraadse puber was. Ik dacht dat het met de leeftijd te maken had. Nope, ‘t is nooit meer weggegaan. Niet zo gek dus dat ik ben gaan ondernemen.

Ik wil jou helpen op mijn manier

En daarbij komt die eigenzinnige houding goed van pas. Want opvallen tussen die gigantische hoeveelheid ondernemers en content is op z’n zachtst gezegd een taaie klus. Maar wel kei hard nodig als je klanten wil.

Nog moeilijker is het als er nogal wat anderen zijn die doen wat jij doet. De concurrentie is groot. En dus moet je laten zien waarom jij anders bent. Daarvoor hoef je niet kei hard boven iedereen uit te schreeuwen. Of een lijstje met unieke verkooppunten te maken.

Het belangrijkste wapen ben jij.
Van jou is er maar één.

En dus is het énige dat je hoeft te doen om op te vallen bij jouw doelgroep, jezelf te zijn. Ook in je teksten. Júíst in je teksten. Zodat ze niet klinken alsof ze van iedereen hadden kunnen zijn, maar er zo bovenuit springen dat klanten jou kiezen. Omdat jij jij bent.

En dus heb je teksten nodig waarin je schrijft zoals je praat. Ik weet het: makkelijker gezegd dan gedaan.

Maar daar help ik je bij.

Ik help je aan opvallende teksten en de allerleukste klanten

Dat doe ik op 4 manieren

Ik schrijf je webteksten

Met enthousiaste, uitgesproken en uitnodigende woorden. Precies zoals jij bent. Maar ook zo geschreven dat je lezer wel móét klikken, downloaden, inschrijven, bellen, mailen of kopen.

Ik help je aan een eigen schrijfstijl

Aan de hand van een concreet stappenplan in deze on-demand masterclass, vind je jouw eigen schrijfstijl. Zo klink je in je teksten net zo leuk als je in het echt bent. Vet handig, omdat de mensen die jij het liefste helpt je nu makkelijker weten te vinden.

Ik leer je grappig schrijven

In deze workshop ontdek je tools en technieken om humor in je copy te knallen. Maak humor consistent onderdeel van je branding en zie hoe de allerleukste lezers, volgers, en samenwerkingen op je afvliegen.

Ik help je starten met e-mailmarketing

E-mails sturen hoeft geen ingewikkeld gedoe te zijn. In deze on-demand masterclass help ik je om simpel en snel te beginnen met e-mailmarketing - of je bestaande mailinglist eindelijk serieus te nemen. Wanneer je dit goed dit, is het namelijk serious business.

Met de juiste woorden kun je alles verkopen

Met een sterke website ben je altijd zichtbaar en vindbaar voor de klanten waar jij het liefste mee werkt. Bovendien bewijzen je teksten zich keer op keer. Van webtekst tot e-mail. Jij hoeft dan ook geen klanten meer naar binnen te trekken. Het voorwerk voor je verkopen hebben zij namelijk al gedaan! Wanneer jouw ideale klanten je teksten lezen zijn ze al om nog voor je ze ooit gesproken hebt.

Wat zeg je ervan, zullen we eens kijken of het klikt?

Gratis schrijftips?